3 Kasım 2014 Pazartesi

AÇIKLAMALARLA PANTOLON DİKİMİ-1.KISIM

 Merhaba.
Bir süredir kışlık bir pantolon dikmek istiyordum . Model ararken   Ekim-2011 burda dergisinden bu pantolonu  beğendim. Biraz vaktim vardı ve bol bol resim çektim. 

Dikiş dikmeyi kendi çabalarım sonucu öğrendim, eğitim almadım yani. Blogumda  paylaştığım ve paylaşacağım  çoğu şey deneme yanılma yoluyla, kendim için belirlediğim en kolay yöntemlerdir. Dikişe yeni başlayan ya da başlamak isteyenlere faydalı olabilir düşüncesiyle bu pantolonun tüm aşamalarını yayınlamaya karar verdim. Umarım faydalı olur.
Kalıp çıkarma aşamasından başlayarak tüm detaylarıyla benim pantolon dikme hikayem. 
Dergide ki modeli beğenince beden aralığına  ve kumaş türüne bakıyorum.                                   


Beğendiğim modelin  açıklama sayfasından, çıkaracağım kalıp ile ilgili detaylara bakıyorum. Mesela bu pantolon  A paftasındaki  siyah çizgiler takip edilerek 21 ve 22 nolu parçalardan oluşacak. Beden numaramı simgeleyen çizgiyi de gördükten sonra kalıp çıkarmaya başlıyorum.


Bazen kumaş katında kesilmesi gereken bölümler olduğu için ilk iş olarak biçilecek parçalar bölümüne bakıyorum. Bu pantolonda kumaş katı olmadığı için 2 tane arka,2 tane ön parça keseceğim.  Cep kullanmayacağım için ceple ilgili bölümleri atladım.


A paftasını açarak takip edeceğim çizgileri buluyorum. 21 ve 22 numaralı parçaların kalıbını  çıkaracağım için bunları bulmam gerekiyor.


Önce 21 numarayı bulmak istiyorum. Paftanın kenar kısmında siyah yazılı 21 sayısını bulup tam hizasından  çıkaracağım kalıbı buluyorum. Bu kısımda benim için önemli olan kağıdı yerleştirmeden önce çizgileri takip ederek kalıbın tamamını görmek  böylece , başka çizgilerle karışmalarını önlemektir. Bazen 2-3 model için tek kalıp veriliyor, bu durumda çizgilerin üzerinde hangi modele ait olduğu yazdığı için mutlaka dikkatlice bakmak gerekiyor.



40 beden için  gösterilen çizgiyi buluyorum ve kağıdı yerleştirip  aynı çizgiyi takip ederek  kalıbımı çıkarıyorum. Kalıp üzerindeki tüm işaretleri kağıda aktarıyorum. Burada dikkat ettiğim önemli nokta derginin açıklama sayfasında gösterilen kalıp resmi ile benim çıkardığım kalıbı karşılaştırmaktır. Bazı işaretleri unuttuğum oluyor.

Kağıdı kaymaması için iğneyle tutturuyorum.

İşaretli kısım çıkaracağım kalıba eklemem gereken uzunluğu gösteriyor. Paftaya sığmadığı  için o şekilde belirtiliyor.

Eklemem gereken yeride çizdikten sonra çizgilerin üzerinden keserek pantolon kalıbımı çıkartmış oluyorum.


Kalıp üzerine derginin tarhini, model numarasını ve varsa benim o modele verdiğim ismi yazarak diğer kalıplarımla karışmasını önlüyorum.

Kalıp aşaması bu kadar. Umarım yeterince açıklayıcı olmuştur.Sonra ki yazımda kumaşı biçme ve dikme aşamalarını paylaşacağım.






2 yorum:

  1. Harika! Ben de pantolon dikmeye çekiniyordum, bu paylaşım çok işime yarayacak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kusura bakmayın biraz geç yazdığım için. Aslında oldukça kolay, detaylar gözünüzü korkutmasın. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...