21 Kasım 2014 Cuma

KIŞLIK ÇOCUK ELBİSESİ

Kızımın severek giydiği elbisesi küçülmeye başlayınca aynı modelden yeni bir elbise dikmeye karar verdim.Kışlık, yünlü bir kumaş kullandım.Aslında batik desen sevmem ama kumaş o kadar iyiydi ki almaktan vazgeçemedim.


Eski elbisesinden kalıp çıkardım. Aslında çok planlı bir çalışma olmadı, bir akşam aniden elbiseyi elime  almış, kalıp çıkarmaya başlamıştım. Planlamadan başladığım için o anda elimde ne varsa onları kullanmak durumundaydım.Mesela elbise için uygun fermuar olmadığı için omuz kısmına çıt çıt koydum. Evde bulduğum tek astarlık kumaş olan, fuşya rengi ipek saten astar kullandım.  Ve bir parça dantel.

Etek kısmına şöyle süslü bir dikiş yapmak istedim. Bence çok şık durdu.
Orjinal modelde  yarım kol vardı. Ben sadece dantel diktim, zaten dikmek istesem de kumaşım yetmeyecekti.

 Ön kısma bir süs yapmak istedim ama elimdeki son kumaş parçasıyla bunu yapabildim. Kumaşın kalan kısmını kendim için ceket gibi birşey dikmek üzere biçmiştim. Sanırım onu da büyük kızım için elbise yapacağım. Şimdilik düşünce aşamasında.



4 yorum:

  1. Elbise çok güzel bir model. Ben sadece kenarlarındaki güpürlerin, toz pembe yada krem tonlarında olsa daha güzel olacağını düşündüm. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da belirtmiştim evde olan malzemeleri kullandım. Eğer malzemeleri alarak başlasaydım astar ve dantel için değişik renkler düşünebilirdim. Biraz kullandıktan sonra değiştirebiliriz sonuçta. Teşekkürler:)

      Sil
  2. Astarını nasıl yaptığınızı anlatırsınız lütfen. Bende aynından bitane yapmak istiyorum ama astarın içinden çıkamıyorum. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, aslında astar dikmek çok zor değil. Bununla ilgili bir yayın yapıp detaylarıyla anlatmayı isterdim ama taşınma işleriyle uğraşıyorum ne yazık ki. Burada kısaca anlatmaya çalışacağım ama sizin detaylı olarak görmeniz için bir kaç link vereceğim. Sanırım onları da görünce kolayca üstesinden gelirsiniz. Öncelikle hem astarlık kumaşı,hem de elbise kumaşını yıkamanızı öneririm böylece kumaşın ne kadar çekeceği sıkıntısından kurtulursunuz. Sanki ikinci bir elbise dikiyormuş gibi astar kumaşa elbise kalıbınızı aktarın ve parçaları dikin. Astarı ve elbiseyi linkte gördüğünüz şekilde yüzü yüzüne birleştirip dikin. Umarım sizin için faydalı olmuştur. Kolaylıklar dilerim.

      http://thestitchingscientist.com/2013/08/rickety-rac-baby-dress-tutorial-and-free-pattern.html

      http://thestitchingscientist.com/2013/11/puff-sleeve-toddler-dress-with-free-sewing-pattern.html

      https://www.sewalongs.com/moneta/moneta-sew-the-bodice-all-versions

      http://imaginegnats.com/katydid-dress-for-girls-free-knit-sundress-pattern/

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...